שימור דם טבורי תאי גזע

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: עדכוני תאי גזע



מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: עדכוני תאי גזע

1. חיסון נגד תאי גזע סרטניים - נוגדת גידולים

ScienceDaily

ייתכן וחוקרים גילו פרדיגמה חדשה עבור אימונוטרפיה נגד סרטן על ידי טיפול בנוגדנים ותאי עם תאי גזע סרטניים, כך על פי מחקר חדש שפורסם לאחרונה.

"זוהי התקדמות חשובה באימונוטרפיה כיוון שאנו יכולים לזקק תאי גזע סרטניים על מנת ליצור חיסון, אשר מחזק את הכח של נוגדנים ותאי T

כי הסלקטיביות של התקיפה של תאי סרטן", כך אומר קווי לי, חוקר באו' מישיגן.

מיקי שחם מוסיף כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים.

תאי גזע סרטניים הם תאי גידול אשר נשארים, ומתנגדים לאחר כימוטרפיה וטיפול בקרינה. חוקרים לא מסכימים על השאלה האם תאים אלו הם בעלי תכונות ייחודיות, אבלו אלו אשר תומכים ברעיון של ייחודיות טענו שתאים אלו מחדשים את הגידול וגורמים לחזרה של הסרטן.

למרות השם הדומה, תאיגזע סרטניים שונים מתאי גזע עובריים, ושני קווי המחקר הם שונים ונפרדים.

עבור המחקר הנוכחי, לי והקולוגות שלו הוציאו תאי גזע סרטניים ממודלים של עכברים ועשו בהם שימוש כחיסון.

"מצאנו שתאי גזע סרטניים אלו היו אימונוגניים ויותר אפקטיביים כמקור אנטיגני בהשוואה עם תאי גידול רגילים שעשינו בהם שימוש קודם", אומר לי.

2. ניתן לעכב אבדן תפקוד תאי גזע

תאי גזע מאבדים פעמים פעמים רבות את האפקטיביות שלהם כאשר מוציאים אותם מהסביבה הטבעית שלהם בגוף – "הנישה" כפי שהיא נקראת.

הם גם כן מאבדים את האפקטיביות שלהם כאשר הגוף מזדקן. חוקרים ממכון סלק ואחרים גילו מכניזם בנישה אשר גורם לאבדן זה.

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד וחלקם נכנסו כבר לשימוש שוטף.

במחקר, הגוף הוא של זבוב פרות, והנישה היא של האשכים של הזוב. אבל החוקרים אומרים שהביולוגיה היא קרובה מספיק לזו של בני אדם כדי שהדבר יהיה יעיל לטרפיה בבני אדם.

באופן נורמלי, תאי גזע אלו קיימים באוסף על מנת להחליף תאים אשר ניזוקים או מתים, אבל האפקטיביות שלהם בתפקיד זה יורדת עם הגיל. בעוד השתלות של תאי גזע חדשים יכולים לפתור את הבעייה, הדבר לא תמיד עובד בפועל.

המסדר הוא שתאי גזע צריכים להיות קשורים לנישה הנכונה, כך אומר החוקר ליין גון.

"הממצא מציע, לדוגמא, שלשים תאי גזע חדשים בסביבה ישנה – של חולה זקן – עשוי שלא להוביל לתוצאות הכי טובות", אומר ג'ון.

מיקי שחם ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות מתחום תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם - בפרט.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.





חזרה למאמרים»


לאתר בנק החיים

מאמרים דם טבורי

להגרלת מנוי שימור דם טבורי חינם