שימור דם טבורי תאי גזע

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: היסטוריית תאי הגזע: חלק 6



מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: היסטוריית תאי הגזע: חלק 6

1. נויראלסטם מקבלת אישור FDA להתחיל ניסוי בתאי גזע עבור ALS

ALS Association

ה-FDA אישר לאחרונה את הניסוי באמצעות תאי גזע על בני אדם אשר סובלים מ-ALS. המחקר יבוצע על ידי נויראלסטם בע"מ, ויבחן את הבטיחות בשימוש בתאים כמו גם את הפרוצדורה הניתוחים והכלים שדרושים עבור ההזרקה הישירה של התאים לחומר האפור בחוט השדרה.

בשלב הראשון, 12 חולים יקבלו חמש עד עשר הזרקות של תאי גזע לתוך האזור הלומברי של חוט השדרה. לאחר הפרוצדורה, החולים ייבדקו בהפרשי זמן קבועים.

מיקי שחם מוסיף כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים.

ה- FDA פרסם הודעת בריאות : וויסטה העולמית

ה-FDA הוציאה הודעה שחברת וויסטה קורד פועלת נגד הרגולציות של FDA בנוגע לתהליך השמירה על תאי גזע טבוריים.

דם שנלקח מחוט הטבור של תינוק יכול להישמר לשימוש עתידי על ידי התינוק או קרוב משפחה שלו. תהליך ההפקה, עיבוד, שמירה, תיוג אריזה והפצה של הדם, כמו גם ניטור תורמים , הם כולם תחת רגולציה על ידי ה-FDA.

פטצ' עשתה שימוש בתאי גזע על מנת למלא חורים בלב

צוות באוניברסיטת דיוק פיתח טלאי אשר עשוי יום אחד לשמש לטפל במחלות לב, סיבת המוות המובילה במדינות מפותחות רבות. על מנת לעשות כן, לקחו תאי גזע עובריים מעכברים ופיתחו טכניקה חדשה. הטלאי מוליך חשמל ויכול להתכווץ – שני מאפיינים חשובים של רקמת הלב.

2. סטמסלס בע"מ הודיעה על תכנית לקדם טכנולוגיות מבוססי תאי גזע עבור חברות תרופות ועבור מחקר.

מדיקל ניוס טודי

סטמסלס בע"מ הודיעה על מאמץ ארגוני עם דגש על גידול במוצר תאי הגזע שלה לשימוש בפיתוח ובדיקת תרופות.

3. פנל תאי גזע בראשות אתיקאי מיוטה

מדיקל ניוז טודיי

מומחה האתיקה מהאוניברסיטה של יוטה ג'פרי ר. בוטקין יעמוד בראשות פנל פדרלי אשר יסקור את הדרישות של מדענים לבצע מחקרים במימון ממשלתי תוך שימוש בתאי גזע עובריים אשר נשארו מזוגות אשר ביצעו הפריות מלאכותיות במעבדה.

4. צפון קרולינה גם כן מכניסה את חוק החינוך לדם טבורי

Cord Blood Registry

השבוע הממשל של צפון קרוליינה חתם על חוק אשר דורש ממשרד הבריאות של המדינה ומשירותי הרווחה לספק חינוך חינם בדבק תאי גזע מדם טבורי והאופציות לשמירה עליהם להורים ורופאים.

החוק אשר אומץ על ידי מרגרט דיקסון, מעודד רופאים להפוך את המידע זמין להורים שמצפים לילד מוקדם מספיק בהריון כך שההורים יוכלו לעשות החלטה מדעת האם להיכנס לתוכנית שמירת תאי גזע ציבורית או פרטית.

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד וחלקם נכנסו כבר לשימוש שוטף.

5. חולים אמריקאים מנסים טיפול בתאי גזע בחו"ל

CNN

קצת אחרי 5 בבוקר כאשר הטלפון מצלצל, על הקו חולה מודאג.

"לסיירה הרבה בעיות הלילה", שליין אקרי אומרת ליצור מ-CNN. "אנו חייבים לקחת אותה לבית החולים, אבל נרצה לדבר איתך על הנסיעה לסין."

מיקי שחם ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות מתחום תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם - בפרט.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.

מיקי שחם, miki shacham. דם טבורי, דם-טבורי, בנק דם טבורי, סיטוג'ן, תאי גזע




חזרה למאמרים»


לאתר בנק החיים

מאמרים דם טבורי

להגרלת מנוי שימור דם טבורי חינם