שימור דם טבורי תאי גזע

מיקי שחם, ''בנק החיים''- דם טבורי, מביא דיווחי חדשנות רפואית מהעולם: זיהוי סמן פוטנציאלי לחזרתיות/השנות של לויקמיה. תקווה חדשה לחולי לויקמיה צעירים.



מיקי שחם, ''בנק החיים''- דם טבורי, מביא דיווחי חדשנות רפואית מהעולם: זיהוי סמן פוטנציאלי לחזרתיות/השנות של לויקמיה. תקווה חדשה לחולי לויקמיה צעירים.


מיקי שחם, בנק החיים , מבהיר כי התפתחות של מבחן פשוט שינבא נסיגה לאחר תקופת ריפוי/שיפור בחולי לויקמיה צעירים התקדם שלב הודות לחוקרים ממרכז מחקר בבית חולים של אוניברסיטת סנט-ג'סטין ואוניברסיטת מונראל.


בערך 20% מחולי לויקמיה צעירים שטופלו בתאי גזע שהופקו מדם של חבל הטבור יחוו נסיגה. הממצאים של החוקרים פורסמו לאחרונה ב Blood והם מראים שחלה אחריות חלקית על תאי דם לבנים מסוג תאי T. עד עכשיו התהליך לא הובן לגמרי .


אנחנו הראנו שסמן ספציפי בתאי T, DP1 נמצא באופן סיגניפיקנטי יותר נפוץ במטופלים צעירים בהם נסיגה התרחשה אמר מחבר ראשי של העבודה, דר' הוגו סודיינס, חוקר במרכז מחקר של בית חולים של אוניברסיטת סנט-ג'סטין, המסונף לאוניברסיטת מונראל. PD1 הוא אינדיקטור של התעייפות תאי T,' תהליך בו תאי T מאבדים את יכולתם להתחלק והינם פחות אפקטיביים בלחימה נגד וירוסים ותאי סרטן.


חלון רגישות


דר' סודנייז ועמיתיו ניתחו דגימות דם מילדים צעירים שקיבלו השתלה מדם טבורי לטיפול במחלות דם, כולל לויקמיה. הם עקבו אחר הילדים 3-6 חודשים לאחר ההשתלה כשהילדים היו הכי רגישים לנסיגה או זיהום. במשך זמן זה, ביטוי של הסמן PD1 הגיע לשיא, מה שמרמז על כך שתאי T רבים היו בסיום מחזור התא ולכן פחות אפקטיביים.


 הממצאים שלנו תומכים בכך שמדידת ההתעייפות של הסמנים כגון PD1 יכולה לשמש כסמן מנבא של נסיגה בלויקמיה – סיבוך מאוד חמור. אמר דר' סודנייז. הצעד הבא שלנו הוא לחזור על הניסויים בקבוצות גדולות יותר של מטופלים.


קלט מתוך ELISpot reader:


הודות לתמיכה פיננסית של קרן מרכז הסרטן שארלס-ברונו, הצוות של דר' סודנייז שניתח את התגובה של תאים לגירוי נכנס ל new ELISpot reader. הקרן גאה על תרומתה למחקר ומברכת את דר' סנדייז על פריצת דרך מדעית ראויה לציון.


לויקמיה ושתלי תאי גזע.


לויקמיה זה סוג של סרטן הדם. ילדים עם לויקמיה מטופלים לרוב ע י כמוטרפיה והקרנה על מנת להרוס את התאים הממאירים, אבל הטיפול פוגע גם בתאי דם לבנים ואדומים תקינים. כדי לחדש את מאגר הדם, הילדים לרוב עוברים השתלה של מח עצם. פרוצדורה דומה מערבת השתלת תאים מדם טבורי במקום ממח עצם.


לפי ליקי שחם, מחברת בנק החיים, דם טבורי מהווה המקור היישומי הטוב ביותר, שכן תאי גזע מדם טבורי ראשוניים יותר – אינם נושאים עדיין מערכת חיסונית. עשרות מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרים כיום ומצויים בניסויים קליניים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.


פרטי המחקר


המחקר נוהל ע י דר' הוגו סויידנס, חוקר בציר מחקר ויראלי, מחלות חיסוניות וסרטן במרכז מחקר בבי ח של אוניברסיטת סנט-ג'סטין והמחלקה למיקרוביולוגיה ואימונולוגיה ורפואת ילדים באוניברסיטת מונראל. פירסום מקוון באוגוסט 2, 2011 בכתב עת מדעי Blood.


דר' נטאשה מרינדול היא מחברת ראשונה, אחריה דר' מרטין א. קמפיין ודר' מישל דובאל. המחקר פורסם במהדורת blood 26 לאוקטובר 2011 והודגש במאמר מערכת שציין את המקוריות של המחקר.


מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.


מיקי שחם, בנק החיים, פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:


·  השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.


·  סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.


·  טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.


לפי מיקי שחם, בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק החיים , בלבד.

If you like forever classic fake watches, you cannot miss the best replica breitling watches UK.
Best UK fake watches online are worth having.




חזרה למאמרים»


לאתר בנק החיים

מאמרים דם טבורי

להגרלת מנוי שימור דם טבורי חינם