שימור דם טבורי תאי גזע

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: שיטה משופרת להפקת תאי גזע מזינכמליים מהשלייה



מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: שיטה משופרת להפקת תאי גזע מזינכמליים מהשלייה

בנק הדם הטבורי אמריקורד, הודיע היום כי הוא עובר לתהליך משופר לשימור תאי גזע מזינכמליים (MSCs) מרקמת שליה. השיטה החדשה משפרת באופן משמעותי את שיעור ההצלחה לשימור MSCs מרקמות שליה, שירות פותח לראשונה ב 2012.

MSCs יקרים במיוחד, בגלל היכולת שלהם להתמיין למגוון רחב של תאים אחרים הנמצאים בגוף האדם. בניגוד לתאי הגזע נמצאים בדם חבל טבור, MSCs אינם כיום בשימוש בטיפולים רפואיים.

מיקי שחם מוסיף כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים.

מחקרים הצביעו על כך שMSCs מסוגל לטפל בבוא היום במחלות קשות, כגון מחלות לב, סוכרת מסוג 1, סרטן הריאות ומחלת פרקינסון. כרגע יש מעל 40 ניסויים קליניים החוקרים את השימוש ב MSCs ברפואה.

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד וחלקם נכנסו כבר לשימוש שוטף.

התהליך החדש הוכח שמביא לקצירה יעילה יותר של תאי גזע מזינכמליים מהשליה. הוא מאוד מפשט את תהליך האיסוף לאנשי צוות רפואי בחדר לידה. הבדיקות הראו כי 99% מתאי גזע מזינכמליים נאספו באמצעות התהליך החדש.

"אנו מאמינים שזו הפעם הראשונה שמישהו מצא שיטה מסחרית של איסוף, בידוד ושימור תאי גזע מזינכמליים מרקמות שליה בהצלחה", אמר"ל מרטין סמיט'מאייר.

"זו התפתחות מרגשת התומכת במשימה שלנו לספק את השירותים באיכות הגבוהות ביותר בעלות הנמוכה ביותר האפשרית".

מיקי שחם ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות מתחום תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם - בפרט.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.





חזרה למאמרים»


לאתר בנק החיים

מאמרים דם טבורי

להגרלת מנוי שימור דם טבורי חינם