שימור דם טבורי תאי גזע

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם-טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: תאי גזע עצביים הראו הבטחה מוקדמת בטיפול לפרקינסון



מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם-טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: תאי גזע עצביים הראו הבטחה מוקדמת בטיפול לפרקינסון

חולים עם מחלת פרקינסון בינונית עד חמורה, שקיבלו תאי גזע עצביים אנושיים במוחם, מתפקדים טוב יותר בשישה חודשים מכפי שהיו בתחילת המחקר.

כמו כן, כל החולים עומדים ביעדי הבטיחות העיקריים של הניסוי, על פי הודעת חדשות של תאגיד תאי גזע בינלאומי, או ISCO, ביוטק קליני ביוטכנולוגי בקליפורניה.

"אנחנו כבר רואים כמה יעילות חיובית בתוצאות שישה חודשים לאחר ההשתלה", אמר ד"ר ראסל קרן, סגן נשיא בכיר של ISCO והמנהל המדעי הראשי, בהודעה לעיתונות. "בעוד שגודל המדגם הקטן יחסית מקשה על ההבחנה בין הבדלים משמעותיים מבחינה סטטיסטית, תוצאות יעילות הביניים מעודדות מאוד".

מיקי שחם מעדכן כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים ואסתטיים.

המחקר, שעדיין מגייס משתתפים, נועד להדגים את הבטיחות והסבילות של תאי גזע עצביים אנושיים (ISC-hpNSC) כטיפול פוטנציאלי למחלת פרקינסון.

החולים יקבלו מינון מסוים של ISC-hpNSC - בין 30 ל -70 מיליון תאי גזע עצביים - מוזרקים ישירות לאזורים הסטריאטום ולניגרה של המוח.

לאחר מכן הם יהיו במעקב צמוד במשך 12. ההשפעות של הטיפול יוערכו באמצעות מספר בדיקות נוירולוגיות, כולל מדד Unified Parkinson Disease Scale (UPDRS).

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד.

סריקות PET יתבצעו בתחילת המחקר וב -6 ו -12 חודשים לאחר השתלת תאי הגזע. החולים יעברו חמש שנים נוספות כדי לפקח על בטיחות הטיפול ועל התקדמות המחלה.

באמצעות מודלים בבעלי חיים של מחלת פרקינסון, החוקרים הראו כי הזרקת ISC-hpNSC הייתה בטוחה ושיפרה את הסימפטומים המוטוריים של החיה, הגדילה את רמות הדופמין שלהם, והצילה את מספר הנוירונים הדופאמינרגיים בהשוואה לבקרות.

כעת, החוקרים מקווים כי השתלה אחת של ISC-hpNSC למוח של חולי פרקינסון יכולה להגדיל את אוכלוסיית הנוירונים הדופאמינרגיים ולעצור הרס נוירונים נוסף.

שישה חודשים לאחר קבלת 30 מיליון ISC-hpNSC, חולים בקבוצת הניסוי הראשונה הראו ירידה של 24% בזמן ההמתנה שלהם - תקופה שבה הטיפול ב- levodopa מתחיל להיכשל והתסמינים חוזרים. הטיפול גם הרחיב את תקופת הפעולה של לבודופה ללא דיסקינזיה - הידועה כזמן - ב -19%.

כל החולים נראו במצב רוח משופר לאחר שישה חודשים, עם עלייה ממוצעת של 35% במלאי הדיכאון של בק ו -33% ממחלת פרקינסון של איכות החיים - 39 (PDQ-39). כמו כן, המטופלים שמרו או שיפרו את היכולות הקוגניטיביות שלהם, עם שיפור ממוצע של 14% בממד הקוגניטיבי לירידה ב- PDQ-39.

ביצוע פעילויות שגרתיות היה גם קל יותר עבור חולים אלה, אשר היו שיפורים ממוצעים של 22 אחוזים בפעילויות של חיי היומיום ו -15 אחוזים במידות הניידות של PDQ-39.

הממד של אי-נוחות גופנית ב- PDQ-39 השתפר בממוצע ב -12%.

בינתיים, החולים חוו ירידה של 53% בהפרעות האימפולסיביות והכפייתיות שלהם.

הטיפול נמצא בטוח, ללא תופעות לוואי חמורות, כולל הסיכון לגידולים, ציסטות, דלקת משופרת או זיהום, תוך עמידה ביעדים העיקריים של הניסוי.

"המינון הראשון שנבדק שימש לקביעת הבטיחות והסבילות של הטיפול ב- ISC-hpNSC והוא נמוך מהמינון הטיפולי האופטימלי שהוקם במחקרים הפרה-קליניים שלנו", אמר קרן. "אנו מצפים לתוצאות חזקות בקוהורט השני (קבלת מינון גבוה יותר של תאים), שבו שני מטופלים כבר טופלו".

תוצאות ניסוי שלב 1 של שלב זה הן בבניית בסיס חזק שיוביל לניסוי קליני שלב 2 בפציעת המוח של פרקינסון וטראומה, "חלק מהצרכים הרפואיים הגדולים ביותר שלא מומשו כיום", אמר קרן.

מיקי שחם – ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.





חזרה למאמרים»


לאתר בנק החיים

מאמרים דם טבורי

להגרלת מנוי שימור דם טבורי חינם