שימור דם טבורי תאי גזע

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם-טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: הדפסה 3D של רקמות מורכבות



מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם-טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: הדפסה 3D של רקמות מורכבות

חוקרים מאוניברסיטת אוסקה משפרים את שיטת הפיכת טיפות ביו-דיו למקלות זו לזו, מה שמאפשר הדפסה תלת-ממדית של מבנים ביולוגיים מורכבים מאוד עם מגוון רחב של סוגי תאים באמצעות מדפסות הזרקת דיו.

חלקים חלופיים מודפסים של גוף האדם עשויים להיראות כמו מדע בדיוני, אבל טכנולוגיה זו הופכת במהירות למציאות עם פוטנציאל לתרום רבות לתרופות רגנרטיביות. לפני כל יישום אמיתי, של ביו הנדסה עדיין עומדים בפנינו אתגרים טכניים רבים. עיבוד דיו ביו מה שהופך אותו מקל עצמו להחזיק את המבנה הרצוי של ג'ל מודפס הוכח כבמיוחד קשה במיוחד בהדפסה דיו. כמה שיטות קיימות כיום עבור הדבקת טיפות ביו דיו יחד, אלה לא עובדים עבור כל סוג של תא, המניע חיפוש גישות חלופיות חדשות.

מיקי שחם מעדכן כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים ואסתטיים.

בהתבסס על עבודתם הקודמת, חוקרים מאוניברסיטת אוסקה שיפרו כעת גישה מונעת אנזים להדביק טיפות דיו ביולוגיות יחד, המאפשר להדפיס מבנים ביולוגיים מורכבים. הם פרסמו לאחרונה את ממצאיהם ב- Macromolecular Rapid Communications.

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזעלטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד.

לדברי שינג'י סאקאי, "הדפסת כל סוג של מבנה רקמות היא תהליך מורכב, ועל הביו-דיו להיות בעל צמיגות נמוכה מספיק כדי לזרום במדפסת הזרקת דיו, אך גם צריך ליצור במהירות מבנה דמוי ויסקוזה. הגישה החדשה שלנו עומדת בדרישות אלו תוך הימנעות מאלגנט נתרן. למעשה, הפולימר שהשתמשנו מציע פוטנציאל מצוין עבור התאמת חומר הפיגום למטרות ספציפיות.

נכון לעכשיו, נתרן alginate הוא הסוכן הראשי gelling המשמש בביו הדפסה, אבל יש כמה בעיות תאימות עם סוגי תאים מסוימים. הגישה החדשה של החוקרים מבוססת על הידרוגציה מתווכת על ידי אנזים, פרקסידאז חזרת, אשר יכול ליצור קישורים בין קבוצות פניל ​​של פולימר נוסף בנוכחות חמצן מי חמצן.

למרות שמי חמצן עצמם יכולים גם לפגוע בתאים, החוקרים מכוונים בקפידה את המסירה של תאים מי חמצן בטיפות נפרדות כדי להגביל את הקשר שלהם לשמור על התאים בחיים. יותר מ 90% של התאים היו של בדיקות ג'ל ביולוגי שהוכנו בדרך זו. מספר מבני בדיקה מורכבים יכול גם להיות מבוגר מסוגים שונים של תאים.

"ההתקדמות הטכנולוגית של תאי גזע מושרים אפשרו לנו לגרום לתאי גזע להבדיל בדרכים רבות ושונות", אומר המחבר מאקוטו נקמורה. "עכשיו אנחנו צריכים פיגומים חדשים כדי שנוכל להדפיס ולתמוך בתאים אלה להתקרב להשגת הדפסת תלת מימד מלאה של רקמות תפקודית. הגישה החדשה שלנו היא מאוד תכליתית, צריך לעזור לכל הקבוצות שעובדות למטרה זו."

מיקי שחם– ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.




חזרה למאמרים»


לאתר בנק החיים

מאמרים דם טבורי

להגרלת מנוי שימור דם טבורי חינם