שימור דם טבורי תאי גזע

מעטו של מיקי שחם - חידושי ומחקרי תאי גזע: דרך חדשה להפוך תאי גזע לתאי שריר.



מעטו של מיקי שחם - חידושי ומחקרי תאי גזע: דרך חדשה להפוך תאי גזע לתאי שריר.

קבוצת מחקר באוניברסיטה ויסקונסין-מדיסון גילתה דרך חדשה לייצר ריכוזים גדולים של תאי שריר מתאי גזע אנושיים.

דווח על ידי מיקי שחם כי השיטה החדשה, שתוארה בכתב העת Translational Medicine, יכולה לשמש כדי לייצר מספר רב של תאי שריר ותאי אב שריר ישירות מתאי גזע פלוריפוטנטיים אנושיים. תאי גזע אלה, כמו תאים עובריים (ES) או תאי גזע מושרים (iPS), יכולים להפוך לכמעט כל סוג תא בוגר בגוף.

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע בטיפולים המטולוגיים ורפואה מחדשת /רגנרטיבית.

מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, אורתופדיה ועוד.

השיטה הינה התאמת שיטה ששמשה בעבר לייצור תאי מוח, על ידי מסטשי סוזוקי, פרופסור למדעי חיים השוואתיים בבית הספר לרפואת וטרינרית, שביים תאי גזע אוניברסליים אלה להיות גם תאי שריר מבוגרים ואבות שרירים.

מיקי שחם – ימשיך לעדכן את הגולשים בחידושי תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואה מחדשת /רפואה רגנרטיבית.

"חוקרים מחפשים דרך קלה להפוך תאי גזע ביעילות לתאי שריר", אומר סוזוקי. החידוש בשיטה זו הוא שהיא מייצרת מספר גדול יותר של תאי גזע שריר ללא שימוש בהנדסה גנטית, אשר נדרשת בשיטות הקיימות.

"פרוטוקולים אחרים שנוצלו כדי לשפר את מספר התאים שהופכים לשריר," אומר אחד מהמחברים ג'ונתן ואן דייק, "אבל מה שמרגש בפרוטוקול החדש הוא שאנו נמנעים מכמה טכניקות שאסורות ביישומים קליניים. אנחנו חושבים שיש בשיטה החדשה הבטחה גדולה להפחתת הסבל האנושי."

סוזוקי הוכיח בעבר כי בהשתלה מסוג אחר של תאי גזע אנושיים, השתפרה במקצת ההישרדות ותפקוד השרירים אצל חולדות עם טרשת (ALS), המכונה גם מחלת לו גריג, ALS הורס את העצבים וגורם לאובדן שליטה על השרירים. אבות השריר שנוצרו עם השיטה החדשה של סוזוקי עשויים למלא תפקיד דומה אבל עם אפקט משופר.

גם הטכניקה החדשה יכולה לשמש לגידול תאי שריר מתאי iPS בחולים במחלות עצביות-שרירית כמו ALS וניוון שרירים. כך, הטכניקה יכולה לייצר תאי שריר מבוגרים בצלחת שנושאים מחלות גנטיות. תאים אלה יכולים לשמש ככלי ללימוד מחלות אלו וסינון תרכובות פוטנציאליות לתרופה, אומר סוזוקי. "הפרוטוקול שלנו יכול לעבוד בדרכים רבות וכך אנו מקווים לספק משאבים לאנשים שחוקרים מחלות עצביות-שרירית מסוימות במעבדה."

הפרוטוקול החדש משלב מספר יתרונות. ראשית, התאים גדלים בתוספים שהוגדרו ללא מוצרים מן החי כגון סרום בכך שיפור הבטיחות הקלינית לתאי גזע שריר. שנית, התאים גדלו מהר יותר מאשר עם טכניקות קודמות. שלישית, 40%-60% מהתאים שגדלו באמצעות התהליך הם תאי שריר או תאי אב שריר, שיעור גבוה בהשוואה לטכניקות שאינן גנטיות מסורתיות ליצירת תאי שריר מגזע עובריים ותאי iPS.

סוזוקי וקבוצתו מקווים שעל ידי מניפולציה של הסביבה הכימית של תחומי תאי גזע נוספים, הם עשויים להגדיל את המספר ובכך להקלה על מעבר לכיוון טיפול אנושי נוסף.

מימיו הראשונים, הבעיה של התחום הפורץ ומציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה של איסוף דם טבורי ועל כן במספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאימים להשתלה לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית (ב- 33% וב- 81%, בהתאם לאביזר), שיכול לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואת חידוש איברים / רפואה רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.
ca 1:1 rolex replica watches for sale are worth having. You can place an order online conveniently and efficiently.

Achetez des Suisses répliques montres rolex bon marché parfaites en ligne. Expédition rapide. Qualité garantie.




חזרה למאמרים»


לאתר בנק החיים

מאמרים דם טבורי

להגרלת מנוי שימור דם טבורי חינם