שימור דם טבורי תאי גזע

מיקי שחם מביא חידושי ומחקרי תאי גזע: שימוש בתאי גזע לחידוש עצבים



מיקי שחם מביא חידושי ומחקרי תאי גזע: שימוש בתאי גזע לחידוש עצבים

חוקרי ג'ונס הופקינס מדווחים שסוג של תאי גזע שנמצא בקלות בתאי שומן מסייע גם בהתחדשות עצבים בפגיעות ברגל ושיתוק בחולדות מעבדה.

בנוסף נמסר על ידי מיקי שחם, כי הממצאים מסמנים צעד בהבנה כיצד תאי גזע מזנכימאליים (MSCs)עשויים לשפר את התחדשות העצב לאחר פגיעה, במקום הצורך בדיכוי חיסוני לכל החיים לאחר ניתוח השחזור של תאי תורם. לטיפול השגרתי לדיכוי המערכת החיסונית הרבה תופעות לוואי לא רצויות.

"תאי גזע מזנכימאליים עשויים להיות תוספת, תרופה חדשה ומבטיחה לעזור לעצבים שנפגעו להתחדש", אומרת ג'ון פאנג, "אנחנו כמובן צריכים ללמוד הרבה יותר, אבל אנחנו מעודדים את מה שלמדנו מניסויים אלה."

הובהר על ידי מיקי שחם, כי זה למעלה משני עשורים, דם טבורי מהווה את המקור המועדף לתאי גזע, שכן תאי גזע מדם טבורי הם ראשוניים יותר ואינם נושאים עדיין מערכת חיסונית. עשרות מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרים באלפי מחקרים וניסויים קליניים בשלבים השונים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. בשל היות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, הם משרתים גם את השתלות רפואת חידוש איברים דוגמת הטיפול באוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, פרקינסון, פגיעות נוירולוגיות, ראיה, שמיעה, לב, סוכרת וכיוב'.

MSCs משמשים בתדירות גבוהה להפיכה לעצם, סחוס ושומן בגופם של יונקים והחוקרים הצליחו "לשדל" אותם במבחנות, להפוך לתאי עצב ועור, כלי דם ורקמות.

יש לציין ש MSCs אינם מזוהים על ידי הגוף כזרים, מה שהופך אותם לפחות מעוררי תגובה של מערכת חיסונית או התקפה. במקום זאת, תאי גזע אלה מפרישים חלבונים המדכאים את המערכת החיסונית בדרכים מסוימות. פאנג אומר שאלה אותם מאפיינים שהחוקרים מקווים לרתום ולהשתמש כדי לחדש לא רק תאי עצב, אלא גם כדי לעזור לחולים להימנע מהשתלת תרופות לדיכוי מערכת החיסון.

נמסר למנהלי אתר זה כי ליקי שחם – מומחה לתאי גזע, שימור דם טבורי ובנקי דם טבורי, מבעלי סיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים /רפואה התחדשותית /רפואה מחדשת /רפואה רגנרטיבית /Regenerative Medicine /Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי - בפרט.

צוות ג'ונס הופקינס מציין כי קצירת MSCs הוא הליך פשוט יחסית, משום שהם נגישים בשומן הגוף. הם יכולים גם להיות מופקים ממח עצם, בתהליך קצת יותר מסובך.

חוקרי ג'ונס הופקינס ניסו בשלוש קבוצות של חולדות: אלה שעצבי הירך נחתכו, מי שקיבלו השתלה אחורית ברגל ואלה שקיבלו השתלה מסוג שונה. בחלק – ה MSCs הוזרקו ישירות לתוך העצב בעוד שאחרים קיבלו אותם דרך הווריד למחזור הדם.

לאחר 16 שבועות, אומרים החוקרים, החולדות עם עצבים שנותקו וטופלו MSCs הראו שיפורים משמעותיים בצמיחה מחודשת של עצבים. אלה עם השתלות מחולדות דומות גם הראו תועלת. החולדות שההשתלות הגיעו מסוגים שונים של מכרסמים - המצב הדומה ביותר להשתלת אדם - דחו את האיברים החדשים שלהם.

עד כה, עם כל יתרונות תאי הגזע מדם טבורי בהשוואה למקורות האחרים, ה ב ע י ה היא ביעילות האיסוף הנמוכה של הדם הטבורי, שתוצאתה במספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאימים להשתלה בעיקר לילדים ולא למבוגרים, הממשיכים להיסמך על תרומות תאי גזע נחותים ביכולותיהם של תורמים בוגרים. מיקי שחם פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן ואת האיסוף האקטיבי - הטכנולוגיות הראשונות בעולם באמצעותן ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (ב- 81%) שיכול לשרת גם:

·  השתלות במבוגרים ולא רק בילדים.

·  סדרות השתלות של רפואת חידוש איברים, הדורשות במצטבר מספר תאים גבוה.

·  טיפול במגוון מחלות שונות במהלך החיים.

לפי מיקי שחם, בארץ, הטכנולוגיות זמינות בארץ ללקוחות בנק דם טבורי"דם טבורי", בלבד ובקרוב מתחיל שיווקה גם בעולם.

Wholesale fake watches UK here are at affordable prices.
2023 UK best replica watches can be found here.




חזרה למאמרים»


לאתר בנק החיים

מאמרים דם טבורי

להגרלת מנוי שימור דם טבורי חינם